Thursday, November 11, 2010

I know , I'm Not Perfect !



Assalamualaikum semua .
Saat tangan i menyentuh keybord kat laptop nie .. memang hati i sedang terguris sangat - sangat .. I know , I not perfect .. I tak boleh nak salahkan takdir yang memang sudah ditakdrikan dalam hidup I . Sebab , i tahu .. ade hikmah di sebalik semuanya .. Semua yang Allah rencanakan dalam hidup I semuanya dah lawa , dah comey , dah sempurna ..

I sedih dengan hidup i .. i tahu , i tak macam orang lain .. i lembab nak pick up something tu .. i ngaku yang i nie memang tak pandai macam orang lain .. nak kate bodoh , macam kasar jew kan .. cume kurang pandai daripada orang lain .. entahlah , kadang - kadang i menangis sorang - sorang .. i tak tahu nak cerita kat sape .. I menangis time i doa kat Allah ..

"Ya Allah , Ampunilah dosa - dosa ku . Ya Allah , jika memang diri aku dilahirkan dengan serba kekurangan .. Aku Redha menerimanya . Tapi , andai ini adalah Ujian dariMu . Tabahkan hati aku untuk melaluinya "

menitis air mata setiap kali doa itu i utarakan pada Pencipta . i tak pernah menyesal di lahirkan sebagai fatin Amalini bt Shukri .. malah i bangga .. Walaupun banyak kekurangan i di mata yang lain . Tapi i pasti ade kelebihan yang mereka tak nampak .. Tapi , kenapa kekurangan i tu , selalu sangat disebut - sebut .. I malu , bile kebodohan dan ketidakpandaian i di suarakan .

I ulang , i tak pernah menyesal bergelar perempuan yang bernama Fatin Amalini .. Tapi , kenape semua orang .. Bila Fatin Amalini , semuanya MALAS .. bila Fatin Amalini semuanya TAK PANDAI.. Bila fatin Amalini , semuanya TAK BETUL . i bukan mintak untuk sanjung . untuk puji i .. tapi , i mintak untuk hormat i macam manusia biasa .. i juga hamba Allah .. Tak lekang dengan salah ..

i mencuba untuk perbaiki kesalahan i . i buat yang terbaik untuk orang yang meminta pertolongan i .. untuk orang yang i sayang . tapi , kenapa semuanya tak pernah nampak ?. kenape semuanya nampak yang buruk .. semunya nampak bile i terbuat salah ..
I know , i not perfect . n u not perfect to0 . tolong jangan merendah - rendahkan diri I . I sedih ..


1 comment:

  1. correction : i'm not perfect
    weh..
    jangan la cam ni
    aku sedih tau bila kau tulis cam ni...
    kau kan pernah cakap kat aku,,
    semua yang berlaku tu, kan ada hikmahnye..
    sedih weh aku

    ReplyDelete



rainbow Pictures, Images and PhotosJom Tulis Sinierainbow Pictures, Images and Photos